Bel ons

+32 (0)460 35 23 02

Schrijf ons

De Hemofilievereniging ondersteunt moreel en financieel alle onderzoeksinitiatieven in België over hemofilie en zeldzame erfelijke aandoeningen van de bloedstolling. In de schoot van de Koninklijke Academie voor Geneeskunde van België, wordt om de drie jaar een "Prijs Edmond Secq en André Houssiau" toegekend.

De eerste laureaten van de Prijs waren:

• De professoren Thierry VandenDriessche en Marinee Chuah voor hun werkzaamheden, wereldwijd gekend, over de gentherapie in de hemofilie. Deze twee onderzoekers van de VUB en KULeuven waren de eerste artsen ter wereld die er in geslaagd zijn om hemofiliemuizen definitief te genezen, via een genetische manipulatie.
  • Mevr. Kathleen Freson (KUL), met haar werk "From patient to mouse to therapy: role of the neuropeptide PACAP in platelet function and formation".
  • Mr. Simon De Meyer (KUL) et Mevr. Karen Vanhoorelbeke (KUL), voor hun werkzaamheden « Putting gene therapy for von Willebrand disease on the map ».

• Prof. Cédric Hermans (UCL), betreft zijn werk "Challenges in clinical management and replacement therapy of haemophilia".

De Hemofilievereniging is ook zeer attent wanneer het gaat over klinische studies in België die tot doel hebben de behandeling van de hemofilie te verbeteren. In dit domein valt op te merken dat meerdere zorgcentra in België aangesproken worden om testen uit te voeren op patiënten met nieuwe vervanging therapieën met stollingsfactor, namelijk producten met een verlengd halfwaardetijd.

Subcategorieën

Onze kantoren